12 de juliol 2009

Cap de setmana a Guara

Ja feia unes setmanes que estava planejada aquesta sortida a la serra de Guara (Osca). Hi anàvem un grup força nombrós però alguns companys no ens han pogut acompanyar per diverses raons (cap problema, si s'ha de tornar s'hi torna, jo m'apunto), al final quedem el Ruben, el Victor i l'Eva, l'Isra i la Lourdes amb una de les figures de l'equip, en Joel (11 mesos) i la Bea i jo amb l'altre figura, en Pau (15 m.).

Fem nit al càmping Mascún (alguns arriben passada l'una de la matinada) i l'endemà, sense presses, sortim a fer el barranc del formiga. L'aproximació ja ens deixa un bon regust de boca amb un tram equipat on s'ha de parar atenció per que la roca polida a ple sol rellisca moltíssim, amb un petit ràpel.

És un barranc força concorregut, sobretot en cap de setmana, així que vigilar l'hora per no trobar aglomeracions. L'aigua hi és pressent durant tota l'estona però a l' època d'estiatge minva bastant. A part d' això es força divertit i et trobes,a petita escala, una mica de tot:

Algun ràpel com aquest que fa l'Isra al primer tram. (mai superen els 10 mts.)...

un tobogan una mica apurat ( hi ha instal·lació per fer ràpel)...

un salt pels més "duros" com el Ruben i l'Isra. Jo vaig fer ràpel per filmar i comprovar la recepció (em vaig quedar amb les ganes) i el Victor i l'Eva al final també van baixar per la corda.

També ens trobem un petit caos on s'ha de cercar el millor camí per passar-hi, una zona molt maca d'estrets i algun sifó ben curiós, com aquest d'aquí sota.

Un barranc senzill i divertit que amb una mica més d'aigua hauria estat perfecte.

L'endemà cedeixo el meu lloc a la Bea i em quedo amb en Pau, per que provi de fer una ferrada amb el Ruben, el Victor i l'Eva, que haurien d' haver fet la tarda abans si no haguéssim trigat més del previst al barranc.

Se'n van a "el espolón de la virgen", l'aproximació comença al mateix Rodellar i s'ha d'anar direcció "fuente del Mascún" al costat del riu del mateix nom que es creua un parell de vegades. Aquesta zona és molt maca simplement per anar a passar uns dies i baixar al riu quan el sol apreta de valent, amb molts llocs per visitar i centenars de vies d'escalada a un costat i l'altre del riu, amb ombra inclosa.

En Pau i jo els acompanyem una estona, fins que el camí comença a pujar massa, aquí decidim baixar al riu a banyar-nos.

Pel que m'han comentat, la ferrada és senzilla però disfrutona, molt ben equipada i amb trams molt verticals com aquest que fa la Bea.

Em comenten que van passar molta calor, sort que de baixada van fer una paradeta al riu. Segurament el millor moment per fer-la és a la tarda, quan el sol comença a baixar, i després d'haver fet un bon barranc.
Enhorabona a tots, però en especial a la Bea per l'operació de fa menys de tres mesos i a la Eva i el Victor per ser la seva primera ferrada.

Salut a tothom.

ruben ha dit...

soy duro, si soy duro, soy duro de peeelaaaaarrrr, jajaja. al final sera cert aixo de fer un barranc amb leotardos i chupas de cuero jajaja. a muerte satan satan, jajaja ets el millor toni, tu si que eres duro como el mas duro de los penes. ba ser molt guapa akesta sortida ara jo aket finde toca viu de llevata i manyanet. una abraçada toni. salut.