31 de juliol 2011

El Gep Llarg i L'Agulla del Capdamunt, vies Aresta Brucs

Aquest cap de setmana començo les vacances, no tenim gaires plans aquest any però sempre està be començar amb alguna sortideta. Parlo amb el Joan i quedem per Diumenge, te ganes de fer alguna cosa senzilla de primer. Camí d'Agulles recordem que al Desembre vam abandonar amb la Bea l'Agulla del Capdamunt pel fort aire que venia de l'Oest.
Per arribar a la via decidim fer servir el Gep Llarg per la via de l'Esquera, així prova el Joan de primer. Comença amb la intenció d'arribar al cim però es queda curt de cintes i munta la reunió, s'en surt molt be. Llarg senzill i ben equipat.

El segon és semblant a l' l'anterior, un parell de ressalts equipats amb quatre bolts i s'arriba al cim.

Per baixar una petita desgrimpada i estem davant de l'Agulla del Capdamunt. Aquest cop comencem per l'Aresta Brucs, l'altre vegada ho vam fer per una "variant"? uns metres més avall a l'esquerra, una mica més maca i equipada amb espits. El primer llarg és fàcil, un petit ressalt als pocs metres de començar i tombat fins a la reunió. Em vaig creuar amb quatre bolts.

El segon llarg és la raó de pujar la via, sortida cap a la dreta de la reunió i uns passos verticals amb bona pressa fins agafar una bona fissura, on la roca ja es tomba fins al cim. Massa curt!. La reunió la muntem a dos burils rovellats que trobem. Equipat amb tres bolts i un espit dos pams per sota del primer bolt.

Del cim baixem amb un ràpel d'uns 20 m. que ens deixa al camí d'Agulles, si haguéssim matinat més podríem seguir amb el Senatxo i la Figuereta fins a la Saca Gran, però avui no ens hem aixecat molt d'hora i a més hem parat a esmorzar...

...igualment ha sigut un molt bon dia.

Salut i bones vacances.

Anònim ha dit...

Dema anem la laia i jo a fer aquesta i despres la maquina de tren. Salut i corda company.