18 de juny 2011

Agulla dels Ossos, via Montoya-Picazo i la Filigrana, via Bages

Un altre dissabte de festa i per no variar quedo amb l'Albertako, aquest cop el seu germà no ens acompanya ( sembla que està tornant a "el lado oscuro" i la corda la te una mica abandonada).
En principi quedem sense tenir un pla decidit i com després d'esmorzar seguim igual, proposo d'anar a una via que tinc pendent fa uns anys, la Montoya-Picazo.

L'aproximació la fem per la canal de les Bessones fins a la canal que hi ha entre l'agulla de l'Arbret i la dels Ossos. Per arribar a peu de via s'ha de pujar a un petit coll que hi ha a l'agulla dels Ossos (a mà dreta). Per la falta de costum de preparar la motxilla em deixo la càmera i tots dos tenim el mòbil a punt de morir, així que tinc poques fotos.

El primer llarg comença a la petita xemeneia que es forma al coll, esquivant les branques ( o trepitjant-les) per passar a la paret a buscar el primer buril, uns metres a sobre per terreny vertical però senzill trobem el segon, amb un bolt al costat. Flanqueig ascendent cap a la dreta on trobem els passos més finets de la via i dos burils més, el primer amb parabolt, per seguir recte a buscar la reunió.

El segon llarg és un tràmit per arribar al cim, uns primers metres més drets amb un buril+bolt i un altre buril, una rampa i un petit ressalt amb una reunió de burils i el bolt que vam trobar a faltar a la "reunió" del cim...

Per baixar un ràpel d'una sabina per la cara nord fins a la canal. Abans d'això ens esperem una estoneta a que rapel·li alguna de les cordades de l'Agulla de l'Abret (hem comptat unes tretze persones).

Un cop a terra pensem que tot i estar be la via, s'ens ha fet una mica curteta, així que ens decidim per la veïna Bages a la Filigrana. La vaig fer fa uns anys amb en Mohawk i en tinc un bon record. Un llarg d'uns 30 mts. verticals amb bona pressa, tret d'un parell de passos molt verticals i pressa petita. Equipada amb espits i molt recomanable.

Salut.

albertako ha dit...

amigo no esta mal para no tener nada en mente no?..

Roque ha dit...

La verdad es que yo me lo pasé muy bien... otro buen día company.

Mohawk ha dit...

Home! Tancant temes pendents!!

Veig que el Picazo la deu haver reequipat...

A tibar-li!!

Roque ha dit...

Ja feia temps que ho tenia pendent i el dia de la ratafia no va poder ser.

Està reequipada però només algunes peces, encara et trobes algun pas assegurat amb les relíquies de la època.